• Facebook Dialectica
  • DialecticaTV
  • DialecticaTwitter
  • Black Instagram Icon

©2019 by Dialectica. Powerful independent news & knowledge website

Sindromul Burnout, depresie, sinucidere etc.

August 17, 2018

Sursă foto: https://adevarul.ro/sanatate/medicina/sindromul-burnout-oameni-stresul-emotional-arde-interior-1_5197492e053c7dd83fab1667/index.html

Există o diferență semnificativă între felul de epuizare pe care o simți după o zi lungă de lucru și oboseala perpetuă a epuizării. Potrivit lui Christina Maslach, profesor de psihologie la UC Berkley și dezvoltator al primului instrument pe scară largă utilizat pentru evaluarea sindromului burnout - Maslach Burnout Inventory: ''Burnout este un sindrom psihologic care apare ca un raspuns prelungit la stresorii interpersonali cronici la locul de munca este o epuizare copleșitoare, sentimente de cinism și detașare de la locul de muncă și un sentiment de ineficiență și lipsă de realizare"[Sursa 1].

 

Burnout nu este doar un stres crescut. Mai mult decât a fi pur și simplu iritat sau obosit de sarcina de lucru, persoanele care suferă de sindromul acesta se vor simți constant epuizate, vor crede ca munca lor nu contează și vor avea concepții negativiste și deseori pesimiste despre ei înșiși și despre alții. Conform cercetărilor recente, 28% dintre americanii care muncesc suferă în prezent de acest sindrom, această rată urcând la peste 54% pentru persoanele care au cariere de înaltă presiune, cum ar fi chirurgii și medicii. Dacă ii includem pe cei care nu se identifică ca fiind ''burned'', dar care prezintă simptome cum ar fi niveluri ridicate de stres, pierderea controlului și oboseală extremă, numărul acestora ar putea ajunge la 62%. Indiferent de statisticile pe care le credeți, este clar că sindromul burnout este o problemă larg răspândită în societatea noastră. Sau, așa cum spune dr. Sharmila Dissanaike, "Stresul este persoana care arată puțin nebună atunci când trebuie sa faca after-work, care se reunește la sfârșitul săptămânii, se învârte și se dezlănțuie; persoana care sufera de acest sindrom este cea care nici măcar nu sa deranjat să se arăte"[Sursa 2].

 

Primul pas in intelegerea burnout-ului este sa te uiti la ceea ce il cauzeaza. În lucrarea "The Future of Burnout", Dr. Maslach și colegii ei au definit trei tipuri distincte de burnout:

 

1. Burnout-ul individual este privita ca fiind rezultatul factorilor asociați cu episoadele excesive de negativ self-talk.

2. Burnout-ul interpersonal este văzuta ca urmare a unor relații dificile cu ceilalți la locul de muncă, cum ar fi un șef sau un coleg.

3. Burnout-ul organizațional este privit ca o nepotrivire între persoană și slujbă.

 

În timp ce aceste clasificări nu vor schimba efectele sindromului burnout, ele reprezintă primul indiciu în a înțelege unde sunt cei mai mari factori de stres în viața noastră. Neuroticismul, perfecționismul și suferința unei naturi deosebit de autocritice pot duce la burnout individual, în timp ce un sef agresiv sau nedrept poate provoca burnout-ul interpersonal sau pe cel organizațional. Cu cât înțelegem mai mult de unde provine sindromul burnout, cu atât avem șanse mai mari să îl tratăm.

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Articole recente
Please reload

Arhiva D.
Please reload

Tag-uri