• Facebook Dialectica
  • DialecticaTV
  • DialecticaTwitter
  • Black Instagram Icon

©2020 by Dialectica. Powerful independent news & knowledge website. Created & designed by Kronsavier

  • Alexandru Marin

Subgeneration gap


Sursă: https://loveserveleadsda.com/blog/united/rehoboam-a-case-study-in-dividing-gods-people/


Din punct de vedere sociologic, o generație are 25 de ani. Și de aici se pot face tot felul de afirmații:


• generația mea era... • fac parte din generația care... • sunt reprezentantul generației mele...


Generația este o generalitate, o abstracțiune, un concept cu care putem cuantifica porțiuni de timp și de existență umană. Într-un timp al progresului lent, relațiile dintre oameni erau mult mai omogene, cu alte cuvinte, se putea vorbi de generații, existând destul de multe lucruri care le unificau preferințele. Acum însă, când vorbim de o accelerare extremă a tuturor domeniilor vieții, termenul de generație devine inadecvat. Heterogenitatea între indivizii născuți în perioade similare crește atât de mult, încât putem vorbi mai degrabă de sub-generații, microgenerații sau xenniale, la fel cum nu mai putem vorbi atât de mult de culturi, ci de sub-culturi dacă suntem realiști în analiză.


Nu este vorba despre diviziuni sau clivaje ireconciliabile neapărat în cadrul unei generații, ci despre preferințe și nevoi diferite care ne fac să fim mult mai diverși. De aici, nu cred că ne putem identifica cu o generație, ci cel mult cu o sub-generație și o cultură/sub-cultură a ei.


Pe lângă asta, se vorbea de acel generation gap între oamenii despărțiți de cei 25 de ani sau mai mult. Acum cred că acest interval poate fi redus cu ușurință la 3-5 ani sau poate chiar la 1-3 ani, subgeneration gap. Diferențele de mentalitate s-au accentuat atât de mult nu doar intergenerațional, ci intragenerațional.


Colaborările dintre noi vor deveni din ce în ce mai sofisticate, pentru că putem simți incompatibilități cu foarte multe persoane dintr-o anumită generație, la fel cum putem fi complementari cu alte persoane dintr-o microgenerație. În acest context, energia nu trebuie neapărat investită în relații care este predictibil că nu vor funcționa, ci în alegerea celor mai potriviți indivizi, mentalități, microgenerații, sub-culturi etc. Voilà, segmentare at its best!

10 afișare