• Marco Badea

50 de personalități ale lumii academice și societății civile își exprimă susținerea pentru Muzeul An

Nu, nu e un "SCANDAL" uriaș la Muzeul Antipa, după cum titrează unele platforme de știri în speranța că vor obține vizualizări prin Clickbait. Este doar un semnal de alarmă care se cerea tras, normal și corect al unor oameni competenții, cu studii în domeniu. Un demers civilizat care nu trebuie umbrit prin mijloacele abjecte de distribuire a informației ale unor publicații. Nu dau nume că se știu ele!

În orice caz, ca să se înțeleagă fără #clickbait, #fakenews sau #breakingnews, peste 50 de personalități de prim rang din zona academică și reprezentanți ai unor organizații non-guvernamentale din domeniul protecției mediului și conservării biodiversității au adresat o scrisoare deschisă Prim-ministrului Dăncilă și Ministrului (ca și) Culturii, Daniel Breaz, în care își exprimă susținerea pentru Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa“ și afirmă necesitatea de a păstra intactă suprafața de teren ce aparține muzeului. Acest lucru fiind garantul existenței și dezvoltării Muzeului Antipa și unica sa posibilitate de extindere, se arată în scrisoarea inițiată de Doctorul Cristian Lascu, cercetător-profesor speolog.

Scrisoarea a fost adresată în contextul discuțiilor din spațiul public privind o posibilă înstrăinare a unei suprafețe de 5.300 de metri pătrați din parcul Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa“ MNINGA) în vederea realizării unei alte construcții, respectiv a Muzeului Național de Istorie a Evreilor și Holocaustului din România. Semnatarii demersului îți arată deplina susținere față de înființarea acestei noi instituții de cultură dar spun că Ministerul Culturii și Guvernul României trebuie să găsească o soluție care să nu afecteze integritatea Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa“, monument istoric de importanță națională. Și care are și GIRAFA 🦒noastră în grijă.

Textul integeral al scrisorii: Către: Guvernul României

În atenția: Doamnei Vasilica-Viorica Dăncilă, Prim-Ministrul României

Către: Ministerul Culturii și Identității Naționale

În atenția: Domnului Valer-Daniel Breaz, Ministrul Culturii și Identității Naționale

Scrisoare deschisă

Stimată doamnă Prim-Ministru,

Stimate domnule Ministru,

Semnatarii acestei scrisori au luat act cu surprindere de apariția în spațiul public a unor informații privind o posibilă înstrăinare a unei suprafețe de 5.300 de metri pătrați din parcul Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa“ MNINGA) în vederea realizării unei alte construcții, respectiv a Muzeului Național de Istorie a Evreilor și Holocaustului din România. Considerăm că orice discuție privind înstrăinarea unei părți din parcul Muzeului Antipa este complet neavenită în contextul nevoii imperioase de extindere și dezvoltare a Muzeului Antipa. Ne exprimăm, totodată, susținerea deplină pentru poziția exprimată deja de conducerea instituției potrivit căreia păstrarea intactă a suprafaței de teren ce aparține muzeului este de o importanță majoră, fiind garantul existenței și dezvoltării Muzeului Antipa și unica sa posibilitate de extindere.

Dezvoltarea patrimoniului și diversificarea activităților muzeului din ultimii 100 de ani au amplificat nevoia de spatiu. Muzeul Antipa se confruntă cu o nevoie imperioasă de suplimentare a spațiului de depozitare pentru colecțiile sale în continuă creștere, de un spațiu adecvat pentru organizarea de expoziții temporare de anvergură, dar și de spații noi de expunere. Toată această dezvoltare nu poate fi susținută în lipsa posibilității de extindere a Muzeului.

Considerăm că, în situația în care ar exista o soluție pentru realizarea unei construcții în curtea Muzeului Antipa, respectând restricțiile impuse de actualele regulamente urbanistice, aceasta trebuie aplicată cu prioritate pentru extinderea Muzeului Antipa.

Susținem pe deplin realizarea unui Muzeu de Istorie a Evreilor și al Holocaustului din România dar ne exprimăm încrederea că Ministerul Culturii și Identității Naționale și Guvernul României vor găsi o modalitate de a oferi un spațiu potrivit acestei noii instituții culturale fără a pune în pericol integritatea Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa“, monument istoric de importanță națională.

Subliniem faptul că Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa“ este una dintre cele mai vechi și prestigioase instituții muzeale din România, decorat cu Ordinul Meritul Cultural în grad de Comandor, fiind primul muzeu asumat și construit de Statul Român în forma în care există astăzi. Cu un patrimoniu de aproximativ 2 milioane de exemplare și un număr de vizitatori de 311.639 în anul 2018, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” este, de asemenea, unul dintre cele mai iubite și vizitate muzee din București și din țară.

Cu deosebită considerație,

Cercetător Speolog Dr. Cristian Lascu, Inițiator

1. Academician Prof. Univ. Dr. Octavian Popescu, Decan, Facultatea de Biologie și Geologie, Universitatea Babeș-Boliay, Cluj Napoca.

2. Academician Dr. Anca Volumnia Sima, Secretar științific, Institutul de Biologie și Patologie Celulară „Nicolae Simionescu”, Bucureşti, Academia Română

3. Academician Prof. Univ. Dr. Marian Traian Gomoiu

4. Membru Corespondent al Academiei Române Dr. Dumitru Murariu, Director Institutul de Biologie al Academiei Române

5. Membru Corespondent al Academiei Române Prof. Univ. Dr. Maria-Luiza Flonta, Facultatea de Biologie, Universitatea București

6. Membru Corespondent al Academiei Române Prof. Univ. Dr. Dan Cogălniceanu, Facultatea de Biologie, Universitatea Ovidius Constanța

7. Membru Corespondent al Academiei Române Prof. Univ Dr. Mircea Flonta, Facultatea de Filosofie, Universitatea Bucuresti,

8. Prof. Univ. Emerit Dr. Dan-Alexandru Grigorescu, Universitatea București, Președinte de onoare al Geoparcului Dinozaurilor Hațeg, Director științific al Institutului de Studii Avansate pentru Cultura și Civilizația Levantului

9. Prof. Univ. Emerit Dr. Angheluță Vădineanu, Facultatea de Biologie, Universitatea București.

10. Conf. Univ. Dr. Marius Skolka, Decan Facultatea de Biologie, Universitatea Ovidius Constanța

11. Conf. Univ. Dr. Angela Bănăduc, Decan Facultatea de Ştiinţe, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

12. Prof. Univ. Dr. Marieta Costache, Prodecan, Facultatea de Biologie, Universitatea București

13. Prof. Univ. Dr. Carmen Chifiriuc, Facultatea de Biologie, Universitatea București

14. Prof. Univ. Dr. Alexandru Babeș, Departamentul de Anatomie, Biologie Animală, Fiziologie Animală și Biofizică, Facultatea de Biologie, Universitatea București

15. Prof. Univ. Mihai Emilian Popa, Departamentul de Geologie, Facultatea de Geologie și Geofizică, Universitatea din București

16. Prof. Univ. Dr. Laurentiu Rozylowicz, Centrul de Cercetare a Mediului si Efectuare a Studiilor de Impact, Universitatea din Bucuresti

17. Prof. Univ. Dr. Cristian Iojă, Director al Departamentului Geografie și Mediu, Facultatea de Geografie, Universitatea din București

18. Prof. Univ. Dr. Nicolae Coman, Facultatea de Biologie și Geologie, Universitatea Babeș-Boliay, Cluj Napoca.

19. Conf. Univ. Dr. Carmen Strungaru, Departamentul de Anatomie, Biologie Animală, Fiziologie Animală și Biofizică, Facultatea de Biologie, Universitatea București

20. Conf. Univ. Dr. Violeta Ristoiu, Departamentul de Anatomie, Biologie Animală, Fiziologie Animală și Biofizică, Facultatea de Biologie, Universitatea București

21. Conf. Univ. Dr. Andreea-Cristina Staicu, Facultatea de Biologie, Universitatea București

22. Conf. Univ. Dr. Ing. Zoltan Csiki-Sava, Facultatea de Geologie și Geofizică, Facultatea de Geologie și Geofizică, Universitatea din București

23. Conf. Univ. Dr. Doru Bănăduc, Facultatea de Ştiinţe, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

24. Conf. Univ. Dr. Voichița Gheoca, Facultatea de Ştiinţe, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu

25. Conf. Univ. Dr. Camelia Ureche, Director departament, Departamentul de Biologie, Ecologie si Protectia Mediului, Universitatea „Vasile Alecsandri” Bacău

26. Conf. Univ. Dr. Dorel Ureche, Departamentul de Biologie, Ecologie si Protectia Mediului, Universitatea „Vasile Alecsandri” Bacău

27. Conf. Univ. Dr. Carmen Gache, Facultatea de Biologie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi

28. Conf. Univ. Dr. Victor Surugiu, Facultatea de Biologie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi

29. Conf. Univ. Dr. Mircea Mitroiu, Facultatea de Biologie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi

30. Conf. Univ. Dr. Lucian Pârvulescu, Departamentul Biologie-Chimie, Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie, Universitatea de Vest din Timișoara

31. Asist. Univ. Dr. Alexandru-Florian Deftu, Departamentul de Anatomie, Biologie Animală, Fiziologie Animală și Biofizică, Facultatea de Biologie, Universitatea București

32. Silviu Apostol, Learning Designer la DataWave, Facultatea de Biologie, Universitatea din București

33. Cercet. Șt. gr. I Dr. Simion Nicolaev, Director General, Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare Marină „Grigore Antipa” Constanța

34. Cercet. Șt. gr. I Dr. Manuela Sidoroff, Director General, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Bucureşti

35. Cercet. Șt. gr. I Dr. Adrian Stănică, Director General, Institutul Național de Cercetarea Dezvoltare pentru Geologie și Geoecologie Marină - GeoEcoMar București

36. Cercet. Șt. gr. I Dr. Marian Tudor, Director, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare „Delta Dunării” Tulcea

37. Cercet. Șt. gr. I Dr. Sorina Fărcaș, Director, Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca

38. Cercet. Șt. gr. I Dr. Oana Moldovan, Institutul de Speologie „Emil Racoviță” Cluj-Napoca

39. Cercet. Șt. gr. III Dr Florina Raicu, Institutul de Antropologie „Francisc I. Rainer” București

40. Cercet. Șt. gr. III Dr. Valentin Dumitrașcu, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române

41. Dr. Alecu DIACONU, Institutul de Cercetări Biologice, Iași

42. Dr. Orieta Hulea, Director General, WWF România

43. Dr. Dan Hulea, Director Executiv, Societatea Ornitologică Română

44. Dan Bărbulescu, Director Executiv, Asociația Parcul Natural Văcărești

45. Dr. Răzvan Popescu Mirceni, Director Executiv, Oceanic Club

46. Dr. Dragoș Mantoiu, Președinte, Asociația Wilderness Research and Conservation

47. Ovidiu Roșu, Fundația Visul Luanei

48. Mihai Stoica, Director Executiv, Asociația 2Celsius

49. Toma Pătrașcu, Director, Bucharest Science Festival

50. Claudia Florescu, Grupul de Inițiativă Civica Kiseleff p.s: Lista este deschisă. Iar inițiativa mi se pare foarte bună. Girafa e la locul ei.

#Opinii #Stiri #Proteste