• Facebook Dialectica
  • DialecticaTV
  • DialecticaTwitter
  • Black Instagram Icon

©2020 by Dialectica. Powerful independent news & knowledge website. Created & designed by Kronsavier

  • Marin C. Alexandru

Educaţia alternativă, educaţia viitorului


Sursă:

https://www.free-power-point-templates.com/articles/learning-2-0-design-a-bridge-with-intel/

Primesc în ultima vreme din ce în ce mai des întrebarea de ce intenționez să dezvolt un centru de educație alternativă la nivel preuniversitar. Am aici câteva răspunsuri la care fiecare dintre dumneavoastră puteți medita pe cont propriu:

1. România anului 2018: din generaţiile viitoare 40% sunt analfabeţi funcţional şi social din cauza lipsei de educaţie primară, ceea ce va însemna o catastrofă pentru piaţa muncii, pentru business şi economie în viitor. Pe lângă aceastea, inteligența emoțională a tinerilor este foarte scăzută, context în care formarea unor lideri pragmatici și cu viziune este imposibilă.

2. Un studiu recent al Standard&Poor arată că 78% dintre români sunt analfabeţi din punct de vedere financiar. Asta înseamnă că nu au cunoştinţe minimale despre ce înseamnă un credit, dobândă, inflaţie, ipotecă şi alte concepte financiare. Concret, sondajul plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană la acest capitol.

3. Jucăm șah în loc de sport, iar religia nu e încă înlocuită cu educația sexuală, civică, nutrițională etc.

4. Educaţia preuniversitară privată din ţara noastră se confruntă, în continuare, cu o serie de probleme sistemice, care pe de o parte creează bariere majore de intrare pe piaţă pentru noii antreprenori, iar pe de altă parte, îngreunează sau chiar blochează funcţionarea eficientă a unităţilor existente.

5. Lumea ultraglobalizată merge într-o direcția a dezvoltării sustenabile din punct de vedere educațional (bazată pe strategii și proiecte pe termen mediu și lung), în timp ce România se află mai mereu în contra-timp cu aceste transformări.

România nu este calibrată la mișcările din lumea contemporană nici economic, nici politic și nici cultural (ratându-le sistematic), pentru că adesea tratăm efectele și nu cauzele reale ale problemei; iar cauza reală este lipsa educației multilaterale (cea care formează, nu doar informează), a cărei utilitate și funcționalitate nu sunt încă înțelease de conservatorii și tradiționaliștii autohtoni (atât elite, cât și cetățeni).

#Stiri #General #Educatie #Stiinta #Cultura #Romania

14 afișare